14 May 2010

AT LAST......~

Facebook, facebook, facebook................~~~

Akhirnya, saya turut serta dengan jutaan rakyat Malaysia menyahut seruan rakan taulan, adik beradik, pemimpin dan seanteronya, melibatkan diri dalam jaringan sosial- facebook. hohohoho~ Makanya dengan ini saya merasmikan penglibatan secara rasmi saya dalam facebook. (Macam agak ketinggalan je saya ni...) Apa-apa pun, betulkan niat join facebook untuk merapatkan silaturrahim / ukhwah (itu bahasa skemanya...), 'making friends' (bahasa standardnya), lebarkan sayap untuk business / hebahan business (money oriented.. hehe..), berkongsi ilmu dan sebagainya.

Masa saya nak sign in untuk yahoo mail, terjumpa dengan satu maklumat ni yang saya rasakan sangat berguna dan ada kaitan dengan dunia facebook ni...

7 Things to Stop Doing Now on Facebook

by Consumer Reports Magazine
Wednesday, May 12, 2010

provided by
ConsumerReports

Using a Weak Password

Avoid simple names or words you can find in a dictionary, even with numbers tacked on the end. Instead, mix upper- and lower-case letters, numbers, and symbols. A password should have at least eight characters. One good technique is to insert numbers or symbols in the middle of a word, such as this variant on the word "houses": hO27usEs!

Klik di sini untuk maklumat lanjut.

No comments:

SALAM MA'AL HIJRAH 1433

بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Salam Ma'al Hijrah 1443 Tahun baru, azam baru. Sabda Rasulullah s.a.w.: "Seb...