14 March 2011

S.A.H.A.B.A.T


Bismillahirrahmanirrahim
Dengan Nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang


Sahabat,
Maafkan aku kiranya ada hak-hakmu yang tidak aku tunaikan
Maafkan aku kerana jarang menghubungimu
Maafkan aku andai bisa mengguriskan hatimu
Maafkan aku kerana buruk sangka denganmu
Maafkan aku kerana mengabaikan janji-janji yang pernah terlafaz

Sahabat,
Terima kasih atas nasihatmu
Terima kasih atas doronganmu
Terima kasih atas kesudianmu menghulurkan tangan tatkala aku dalam kesusahan
Terima kasih atas kesudianmu meminjamkan bahumu untukku mengurangkan resah di jiwaku
Terima kasih kerana sudi menerima segala kekuranganku
Terima kasih kerana sudi menghulurkan salam perkenalan denganku

Sahabat,
Walau dimana dikau berada, aku mendoakan kebahagiaan dan kesejahteraan hidupmu dunia dan akhirat
Moga tali persahabatan ini bisa menjadi bukti tatkala disapa oleh ALLAH di hari kemudian
Antara golongan yang mendapat naungan ALLAH di akhirat kelak:
"dua orang sahabat yang berkasih (bersahabat) ker
ana ALLAH, bertemu dan berpisah keranaNYA..."

Akhir kalam, maafkan segala salah dan silapku sepanjang perkenalan kita
Aku memohon dihalalkan segala makan, minum, ilmu, tunjuk ajar dan sebagainya
Doaku sentiasa mengiringi setiap langkah perjuangan hidupmu
Semoga segala kebaikanmu sentiasa kuingat sehingga akhir hayatku
Terima kasih sahabat...

"Wahai Maha Pengasih, jika sahabatku jatuh cinta, benihkan cintanya pada seseorang yang melabuhkan cinta padaMu. Agar bertambah kekuatannya untuk mencintaiMu. Wahai Maha Penyayang, jika sahabatku jatuh hati, izinkanlah dia menyentuh hati orang yang hatinya tertaut padaMu. agar sahabatku tidak jatuh dalam jurang cinta yang murah. Wahai Maha Pengasih, jika sahabatku rindu, rindukanlah dia pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu.Wahai Maha Penyayang, jika sahabatku rindu, jagalah rindunya pd Mu. Agar dia tidak lalai dari merindui syurgaMu..."

Amin ya rabbal 'alamin...

No comments:

SALAM MA'AL HIJRAH 1433

بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Salam Ma'al Hijrah 1443 Tahun baru, azam baru. Sabda Rasulullah s.a.w.: "Seb...