19 June 2011

OOO... BARU PERASAN


Ok, terima kasih kak~!
Kak, nanti saya bayar, ye.

(Ohhh, sudah tua rupanya saya nih. kalau sebelum ni membahasakan diri orang lain sebagai kakak, sekarang saya pula yang dipanggil kakak. Hohoho.)

*******************************

Mata ini seringkali salah mentafsir. Seringkali salah sangka. Lebih mencari cinta makhluk sedangkan kasih ALLAH terdampar luas. Mungkin akan tiba suatu masa nanti. Sebab ALLAH Maha Mendengar, ALLAH Maha Pengasih. Sabar itu kunci kejayaan. Mungkin mudah untuk mengungkapkannya, tetapi untuk menghadapinya amat susah sekali. Hati ini perlu berlapang dada menerima ketentuan ALLAH. Mungkin itu yang terbaik buat masa kini. Berhibernasi.

"Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadamau mengenai Aku maka (beritahu kepada mereka): sesungguhnya Aku (Allah) sentiasa hampir (kepada mereka) Aku perkenankan permohonan orang yang berdoa apabila ia berdoa kepadaKu. Maka hendaklah mereka menyahut seruanKu (dengan mematuhi perintahKu), dan hendaklah mereka beriman kepadaKu supaya mereka menjadi baik serta betul." [Al-Baqarah (2):186]

~~~inner peace~!~ KungFu Panda 2.

No comments:

SALAM MA'AL HIJRAH 1433

بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Salam Ma'al Hijrah 1443 Tahun baru, azam baru. Sabda Rasulullah s.a.w.: "Seb...