23 September 2014

ELAK JAUNDIS

Jaundis atau kuning pada bayi semestinya sesuatu yang merisaukan ibu yang melahirkan anak. Ibu mana yang sanggup melihat bayi yang baru lahir kena tahan di hospital kan... dah la baby tu masih kecik lagi, lepas tu kena duduk dalam inkubator. Kesian lihat baby yang terpisah buat seketika dengan ibunya disebabkan kuning.

Sepupu saya pernah share bila nak dekat due date bersalin tu elok minum susu kambing. Seelok-eloknya minum 2 minggu atau sebulan sebelum nak bersalin.. InsyaALLAH baby akan terselamat daripada terkena jaundis.

Kat sini saya nak berikan beberapa tips untuk elakkan jaundis. Selamat membaca dan semoga bermanfaat. :)

Salam sayang,
Syikin Maarop ^-^

2 comments:

Yana Yani said...

assalamualaikum
alhamdullilah dua anak saya tak kena jaundis ni
tapi saya tak amalkan apa-apa petua pun =)
anyway saya membalas kunjungan
dari Bila Belum Ada Anak Sendiri

p/s-cer buang word verification kat blog ni. susah orang lain nak tinggal komen.
boleh cari dengan bahagian setting, cari posts & comments
nanti choose tak mahu word verification =)

Syikin Maarop said...

Yana yani: Wkmslm... terima kasih atas kunjungan balas. saya sangat hargainya. lagi satu terima kasih juga atas sharing berkenaan komen dalam blog nih..

SALAM MA'AL HIJRAH 1433

بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Salam Ma'al Hijrah 1443 Tahun baru, azam baru. Sabda Rasulullah s.a.w.: "Seb...