08 October 2014

COACHING 2

Alhamdulillah tepat jam 11 malam tadi tamat sudah sesi coaching saya dan kawan-kawan saya. Saya saaangattt seronok buat bisnes Shaklee nih... Satu kelainan yang saya dapat rasa apabila buat bisnes secara berkumpulan.

Saya nak share dengan anda apa yang saya dapat malam ni berdasarkan kelas coaching yang dijalankan. Tadi kami belajar berkenaan lima elemen lampu ajaib. Elemen tersebut ialah tamak, takut, cemburu/ ego, rasa bersalah, dan eksklusif.

Dalam Shaklee, kami digalakkan mencari ilmu. Cari ilmu dengan membaca, bertanya kepada mereka yang berpengalaman, berbincang dengan rakan-rakan dan macam-macam lagi... 

Lepas dah dapat ilmu tu, ianya perlulah disebarkan. Bagaimana caranya? Kongsi ilmu dengan rakan-rakan, kongsi ilmu di group-group fb (facebook), kongsi ilmu di group WhatsApp. Iskk, banyaakkk manfaatnya kalau kita suka memberi nih... Allah akan tambahkan lagi rezeki kita. 

Seronok, seronok, seronok. :)

Hmm, kalau nak cerita pasal keseronokan join bisnes Shaklee ni takkan sudah sampai lewat malam. Kita stop di sini dulu, ya. nantikan entry saya berikutnya.. 

Peace! :)

Salam sayang,
Syikin Maarop - 0194507626 - syikinmaarop@gmail.com

No comments:

SALAM MA'AL HIJRAH 1433

بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Salam Ma'al Hijrah 1443 Tahun baru, azam baru. Sabda Rasulullah s.a.w.: "Seb...