18 November 2014

KEPENTINGAN SUPPLEMEN

Kesedaran untuk mengambil supplemen atau makanan tambahan bermula apabila saya terbaca post kawan-kawan di media sosial seperti facebook. Supplemen amat penting kerana metabolisme kita semakin menurun apabila usia meningkat.. Misalnya, badan kita akan kekurangan kalsium apabila usia semakin bertambah.. Sebab tu lah kita akan rasa sakit tulang, sakit sendi, dan macam-macam lagi kesakitan apabila kita menginjak ke usia emas.. :)


Saya ingin kongsikan dengan anda tujuh sebab mengapa kita perlu mengambil supplemen.

1. Kita sering terdedah dengan pencemaran alam sekitar
2. Badan kita memerlukan dos yang tinggi bagi sesetengah nutrien
3. Buah-buahan dan sayur-sayuran mungkin terjejas atau tercemar
4. Mengamalkan gaya hidup yang tidak sihat
5. Kebanyakan rakyat Malaysia makan mengikut selera
6. Gangguan penyerapan nutrisi daripada makanan
7. Kehilangan nutrien dalam makanan

Saya mengambil Shaklee sebagai supplemen harian saya. Shaklee sentiasa selamat, berkesan, dan mesra alam.
Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan produk-produk Shaklee, boleh hubungi saya.. Saya juga membuka tawaran kepada anda yang berminat untuk menjadi ahli seumur hidup. Pelbagai keistimewaan yang ditawarkan oleh Shaklee kepada ahlinya. :)

Terima kasih kerana membaca! :)

Syikin Maarop
Shaklee ID: 1091278

No comments:

SALAM MA'AL HIJRAH 1433

بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Salam Ma'al Hijrah 1443 Tahun baru, azam baru. Sabda Rasulullah s.a.w.: "Seb...