18 January 2015

Vitamin C Mampu Meningkatkan Kesuburan

Hari Jumaat yang lepas saya ada menghadiri kelas kesihatan. Satu perkara yang menarik perhatian saya ialah berkenaan satu fakta ini. 

"Vitamin C mampu meningkatkan kadar kesuburan."


Waaahh! Tergezut saya apabila pakar nutrisi beritahu berita baik nih.. Selalunya saya dengar vitamin C ni untuk ketahanan badan (imunisasi), untuk kecantikan.. Belum pernah lagi saya dengar vitamin C mampu membuatkan seseorang wanita itu hamil. hehe :)

Kajian di kalangan wanita yang sedang menjalani rawatan kesuburan menunjukkan lebih 44% kehamilan berlaku apabila mereka mengambil 500mg vitamin C.

Alhamdulillah atas berita baik ni.. kepada sesiapa yang sedang ikhtiar mendapatkan zuriat, bolehlah ambil vitamin C sebagai supplemen. Pastikan supplemen itu selamat, berkesan, dan mesra alam. Sustained realease vitamin C Shaklee adalah jawapannya. :)

Ingin tahu lebih lanjut berkenaan vitamin C? Sila klik di sini.

Terima kasih kerana membaca!~

Syikin Maarop | Shaklee ID: 1091278

No comments:

SALAM MA'AL HIJRAH 1433

بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Salam Ma'al Hijrah 1443 Tahun baru, azam baru. Sabda Rasulullah s.a.w.: "Seb...