05 March 2015

6 Kelebihan Energizing Soy Protein (ESP)

Alhamdulillah petang tadi hujan rahmat turun setelah dua bulan panas dan kering. Walaupun hujan turun dalam masa yang tak lama, tapi syukur kerana hati ini rindu mendengar zikir si hujan. Dalam Al-Quran, hujan turun sebagai tanda Allah ingin memurahkan rezeki hamba-hambaNYA. 

Eh! Saya ni macam pengulas cuaca pulak ye.. :)


Ok lah, hari ni saya nak share berkenaan 5 kebaikan Energizing Soy Protein (ESP):

  1. Membantu membina dan membaiki tisu-tisu badan, dari sel akan terbentuklah organ. Dari organ terhasilnya sistem. (Haa.. kena refresh semula fakta yang belajar dalam subjek Sains).
  2. Protein penting kepada pembentukan janin dan juga membantu menambahkan susu.
  3. ESP menyediakan 14gram protein kacang soya dalam hidangan untuk menyihatkan jantung.
  4. Setiap hidangan membekalkan 50 peratus daripada nilai kalsium untuk menyokong tulang yang kuat
  5. Kandungan fiotoestrogen pula penting untuk kesihatan prostat, payudara, dan menopous.
  6. Indeks glisemik yang rendah dapat membantu mengekalkan paras gula dalam darah.
ESP memang menjadi kegemaran saya dan saya jatuh cinta dengan Shaklee kerana ESP. Setiap pagi, inilah minuman kesihatan saya. Lebih sedap jika dicampur bersama oat. Lazat dan berkhasiat! Cubalah. :)

Terima kasih kerana membaca.

Syikin Maarop | Shaklee ID: 1091278

No comments:

SALAM MA'AL HIJRAH 1433

بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته Salam Ma'al Hijrah 1443 Tahun baru, azam baru. Sabda Rasulullah s.a.w.: "Seb...