30 November 2015

10 Tips Keluarga Bahagia

TANDA-TANDA SUAMI TERLEBIH SAYANG ISTERI

Ada seorang isteri muda yang risau apabila terbaca kenyataan seorang Ustaz di FB yang mengatakan, “ Suami isteri yang boleh berkekalan hingga ke akhir hayat ialah apabila sayangnya suami kepada isteri melebihi sayang isteri kepada suami ”.

Apakah tanda-tanda suaminya itu melebihi sayangnya kepada dia?

1. Semasa naik tidur, suaminya peluk sekejab isterinya seolah-olah untuk memanaskan dirinya seketika. Selepas itu dia berdengkur sendirian.

2. Jika dia mencium isterinya, ciumannya mendalam seolah-olah menyedut oksigen di dalam kulit pipi isterinya.

3. Suka ajak makan bersama sama ada di dalam ataupun di luar rumah dan meminta isterinya memilih sendiri menu setiap kali membuat pesanan.

4. Tidak sabar untuk pulang ke rumah sebaik sahaja selesai tugas-tugas resmi di pejabat atau dengan masyarakat. Ketibaannya pula dengan senyuman meleret apabila disambut oleh isteri atau anak-anak.

5. Jika sesuatu keadaan dia terpaksa solat fardhu di rumah, dia suka isterinya menjadi makmum.

6. Suka memberi hadiah kepada isteri terutama sekali pulang daripada “outstation” dan menunggu maklum balas daripada isteri terhadap hadiahnya itu.

7. Jika isteri duduk disebelahnya walaupun dia pada ketika itu sedang fokus melihat rancangan TV yang dia minati, dia akan berikan ruang untuk isterinya menghimpit di sebelahnya dan melayan “gangguan kenakalan” isterinya seketika.

8. Jika dia tidak penat atau tiada apa-apa kerja penting yang perlu di selesaikan di rumah, dia akan cuba untuk membantu isterinya kerja-kerja maskulin di rumah.

9. Dia selalu puji isterinya di mana saja dia berada atau paling minimum dia tidak mengeji isterinya depan kawan-kawan atau sanak saudaranya.

10. Jika isterinya membuat kesilapan, dia selalu tegur dengan menggunakan bahasa yang tidak menyakitkan hati isterinya dengan ungkapan seolah-olah dia hanya memberikan pandangan sahaja yang mungkin pandangannya itu tidak benar kerana dia yakin jika ada perangai isterinya yang dia benci, Allah minta dia bersabar dan Allah memberikan jaminan bahawa disebalik apa yang dibenci itu,  ada kebaikan yang tersangat banyak disediakan oleh  Allah.

“Wahai orang-orang yang beriman, tidak halal bagi kamu mewarisi perempuan-perempuan dengan jalan paksaan, dan janganlah kamu menyakiti mereka (dengan menahan dan menyusahkan mereka) kerana kamu hendak mengambil balik sebahagian dari apa yang kamu telah berikan kepadanya, kecuali (apabila) mereka melakukan perbuatan keji yang nyata. Dan bergaulah kamu dengan mereka dengan cara yang baik. Kemudian jika kamu benci kepada mereka (disebabkan tingkah-lakunya, janganlah kamu terburu-buru menceraikannya), kerana boleh jadi kamu bencikan sesuatu, sedang Allah hendak menjadikan pada apa yang kamu benci itu kebaikan yang banyak (untuk kamu). An Nisa:19.

Jika suami anda ada satu sahaja tanda di antara sepuluh yang disenaraikan di atas, maknanya dia sayang pada anda....jika lebih daripada satu, maknanya dia terlebih sayang.....Selamat menyayangi isteri............................... (joking-joking je...Pak Utih)

Sumber: Pak Utih's Page

26 November 2015

Mimpi Menjadi Kenyataan- Kisah Master Iffah Anuar

Salam dan selamat pagi.

Hari ni saya nak kongsikan pengalaman manis seorang onyang saya, merangkap superupline dalam biz Shaklee nih..

Kisah manis Master Iffah Anuar a.k.a Ninja Pah. Sekarang ni mereka semua tengah bertadabbur alam di Italy.

Jom! Baca kisah MIA yang kini menjadi KENYATAAN.

Segalanya tidak mustahil. :)

-------------------------

Dulu, berangan sahaja..
.
.

Berangan itu PERCUMA.
Anak kampung yang suka berangan.
Semua angan-angan disimpan,
Tahu diri bukan golongan berharta nak melancong
Dalam negara pun jarang berpeluang,
Apatah lagi hendak ke luar negara.

.
.

Belajar ke luar negara pun abang tak bagi..
Tambah pula dengan sakit payah
Terasa la makin mustahil nak jejak kaki ke sini.

.
.
Berangan itu PERCUMA.
Dan dari angan-angan itu,
siapa sangka ia benar-benar menjadi realiti
Keadaan kesihatan alhamdulillah
jauh lebih baik dari 10 tahun dahulu

.
.
Menjejakkan kaki ke sini,
tanpa belanja
Sepenuhnya ditaja
dan lebih membahagiakan bila bersama yang tersayang.

.
.
Alhamdulillah, semua ini dengan izin-Nya.
Asbab mencari produk untuk menyokong penyusuan badan
Allah lorongkan saya ke dalam Bisnes Shaklee.
Bukan hanya ia memberikan kesihatan yang lebih baik
Ia telah memberikan transformasi kepada kehidupan diri dan keluarga juga kepada setiap kehidupan yang saya sentuh bersama Shaklee.

.
.

Alhamdulillah, syukur Ya Allah.

.

Bermula dengan sebuah angan-angan anak kecil.
Anda lihat, wajah bahagia ini ..
Disebalik perjuangan ini,
Penuh air mata, lali menerima kutukan
Kebal mendengar penghinaan
Keras menerima pengkhianatan
Jalan nampak mudah,
Tapi liku-likunya penuh onak dan duri.
.
.
Perjuangan ini akan tetap diteruskan
Selagi Allah memberikan keizinan-Nya.

23 November 2015

Kenapa Saya Pilih Shaklee oleh Master Zura Betty

Salam semua..

Hari ni saya nak kongsikan rakaman video berkenaan sebab-sebab mengapa Shaklee menjadi pilihan Master Zura Betty.

https://youtu.be/TGf1LrCBtsk

06 November 2015

Kisah Adik-beradik Yang Menyayat Hati

Cantik ayat ni ...!

Kadang - kadang Adik beradik yang suka belanja kita makan, bukan kerana mereka berharta tapi sebab mereka meletakkan persaudaraan melebihi duit......

Kadang - kadang adik beradik yang rajin bekerja, bukan kerana mereka tunjuk pandai tapi sebab mereka memahami maksud tanggungjawab.......

Kadang - kadang adik beradik yang memohon maaf dulu selepas pergaduhan, bukan kerana mereka salah tapi sebab mereka menghargai orang di sekeliling mereka......

Kadang - kadang yang sukarela membantu kita, bukan kerana mereka berhutang apa-apa tapi sebab mereka lihat kita sebagai seorang Adik beradik.....

Kadang-kadang adik beradik yang selalu SMS DAN WATTSAPP anda, bukan kerana mereka tak de benda lain nak buat tapi sebab mereka INGAT PADA ANDA.......

Satu hari, kita semua akan terpisah, kita akan terkenangkan pelbagai perbualan dan impian yang kita ada.

Hari berganti hari, bulan, tahun, hingga hubungan ini menjadi asing........

Satu hari anak2 kita akan jumpa gambar kita dan bertanya,
"Siapa mereka semua tu?".....
Dan kita tersenyum dengan air mata yang tidak kelihatan kerana hati ini terusik dengan kata yang sayu, lalu berkata,
"DENGAN MEREKALAH SAYA ADA HARI YANG PALING INDAH DALAM HIDUP SAYA." .... ..

TERIMA KASIH ADIK BERADIK 💖💖💖

Ya  Tuhan, insan yg membaca ini adalah insan yg kuat, sabar, pengasih & penyayang - maka sayangilah dia serta kasihilah dia, bantulah dia meningkatkan taraf kehidupannya, murahkan rezekinya, sihatkan tubuh badannya, jika dia melangkah, selamatkanlah dia, permudahkan & lancarkan segala pekerjaannya..         

-----------
Cnp mesej WhatsApp.

Tips Mudah Vbac

Perkongsian daripada fb berkenaan tips midah vbac..

Semoga bermanfaat.
--------------------
Ami nak share plak apa yang ami buat bagi membolehkan diri ni berjaya vbac 😘
.
1.start squat since 5months.makin dekat dengan due date makin kerap buat.sampaikan sehari before deliver, ami squat 300x per day.
.
2.duduk & gelek2 kat gym ball.memang best!lagi2 bila contraction datang serang bertubi2.korang ghase?? 😝
.
3.minum RLT (raspberry leaf tea) since week 30.
.
4.banyakkan minum jus hijau. (Jus bayam + mango / jus bayam + tembikai). Ni contoh je.banyak lagi yang bole di campurkan.
.
5.banyakkan membaca positif vibes pasal birthing.gain knowledge pasal vbac.semua orang pun bole vbac without episiotomi ☺️ belajar juga posisi yang betul dalam bersalin.
.
6.minum minyak kelapa dara.masa wk36,sapukan di kawasan perinium untuk melembutkan kulit area situ dan memudahkan kulit untuk stretch.
.
7.banyakkan membaca surah maryam bila masuk trimester 3.kalau bole amalkan setiap hari.baca dan fahami maksud surah maryam.
.
8.sentiasa minta maaf kat suami dan memaafkan suami juga.(walaupun selalu buat salah 😝)
.
9.set kan kat mind sebelum tidur yang bersalin ni indah,mudah dan menggembirakan.secara tak langsung,kita da ajar mind & badan untuk bersalin dengan mudah.
.
10.turun naik tangga sekerap mungkin.tiap ari lepas aryan tido,ami akan main dengan tangga.pencapaian terhebat yang ami pernah buat sebanyak 500ank tangga untuk sehari.💆💆
.

Perkongsian daripada FB: Wan Nur-aqilah

03 November 2015

Jerawat Hilang Dalam Masa 2 Minggu

Memandangkan bulan November ni ialah promo vitamin C, saya nak kongsikan testimoni terbaik daripada sorang customer ni.

Jom! Ikuti kisah bagaimana beliau jatuh cinta dengan vitamin C.

--------------------------

KISAH BENAR

Azie nak kongsi tentang vitamin pertama yang buat Azie jatuh cinta dengan Shaklee. Azie dulu dari sekolah menengah sampailah dah sambung belajar memang gila produk kecantikan. Bila tak nampak kesan best je, tukar pulak yang lain.

Sampailah satu masa tu Azie guna produk yang tak sesuai dengan kulit Azie. kesannya?? Kulit Azie jadi sangat teruk dalam masa singkat je. JERAWAT tumbuh dengan hebatnya. PARUT penuh satu muka, kulit MUKA BERMINYAK sangat2. Ha! masa tu memang rasa menyesal tak sudah wooo..huhu.
Give up tersangat2 sampai tahap dekat tangan sentiasa ada 1 cermin kecil. Selalu tengok dekat cermin dan cakap kat diri sendiri yang masalah ni sikit je sebab nak sedapkan hati. T_T. Sampai tahap macam tu sekali!

Tapi segalanya berubah selepas consume Sr Vit c Shaklee. Azie consume Sr vit c 1 biji je sehari. Dalam 2 minggu amalkan, Azie dapat rasa PERUBAHAN KETARA! Muka sudah TIDAK BERMINYAK, PARUT pun makin PUDAR dan JERAWAT dah tiada!

Happy tak terkata!! Keyakinan diri dah kembali sebab tak de rasa malu dah nak berhadapan dengan orang ramai. Memang kagum dengan Sr Vit c Shaklee. Dah lah harganya MURAH, KESAN HEBAT, TAHAN LAMA pulak tu.

Memang ini lah tindakan azie yang paling bijak selepas berpuluh2 jenama produk Azie guna. Kepada anda semua, jika nak BETULKAN LUARAN, kita mulakan dari DALAMAN. Bila dalaman sihat, dapat nutrien yang diperlukan, InsyaAllah akan terserlah kesannya di luaran juga. Ingat, pilihlah supplement yang bagus yer.. Supplement yang terbaik tentulah yang 100% SEMULAJADI, macam SHAKLEE!! Terbaik!

Sumber: s2ufamilies